آنچه باید در مورد کولرگازی بدانیم

کولر گازی چه زمانی اتومات میکند ؟

کولر گازی زمانی اتومات می کند که دمای محیط به دمای تنظیم شده در کولر گازی برسد. این کار را با استفاده از یک ترموستات انجام می دهد. ترموستات دمای محیط را اندازه گیری می کند و در صورتی که دمای محیط از دمای تنظیم شده بالاتر یا پایین تر باشد، فرمان روشن یا خاموش شدن کولر گازی را صادر می کند.

بنابراین، پاسخ به سوال “کولر گازی چه زمانی اتومات می کند؟” به دمای محیط و دمای تنظیم شده در کولر گازی بستگی دارد. به طور کلی، کولر گازی زمانی اتومات می کند که دمای محیط به دمای تنظیم شده در کولر گازی برسد و تفاوت دمای محیط و دمای تنظیم شده کمتر از یک درجه سانتیگراد باشد.

در برخی از مدل های کولر گازی، امکان تنظیم زمان اتومات کردن کولر گازی نیز وجود دارد. با استفاده از این تنظیم، می توان زمان روشن یا خاموش شدن کولر گازی را به صورت خودکار تنظیم کرد. به عنوان مثال، می توان کولر گازی را طوری تنظیم کرد که در ساعت 8 صبح روشن شود و در ساعت 12 شب خاموش شود.

علاوه بر این، برخی از مدل های کولر گازی دارای حالت اتوماتیک هستند که در این حالت، کولر گازی به صورت خودکار دمای محیط را تنظیم می کند. این حالت برای افرادی که نمی خواهند دمای محیط را به صورت دستی تنظیم کنند، مناسب است.

در صورتی که کولر گازی شما اتومات نمی کند، ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد. از جمله دلایل احتمالی عدم اتومات کردن کولر گازی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خرابی ترموستات
  • تنظیم نادرست دمای ترموستات
  • وجود مشکل در سیستم برق کولر گازی
  • عدم نصب صحیح کولر گازی

در صورتی که کولر گازی شما اتومات نمی کند، توصیه می شود که برای بررسی و رفع مشکل، آن را توسط یک تکنسین متخصص سرویس کنید.