آنچه باید در مورد کولرگازی بدانیم

سیستم توربو در کولر گازی

توربو در کولرگازی

حالت turbo کولر گازی

سیستم توربو در کولر گازی چیست؟ معمولا اکثر کولر گازی‌های موجود در بازار به قابلیت‌های زیادی مجهز شده‌اند تا کاربر به راحتی تمام آنچه را که نیاز دارد انجام دهد. کولر گازی‌های نسل جدید قابلیت‌های زیادی دارند که هرکدام ویژگی خاص خود را دارد. امروزه قابلیت توربو در کولرگازی طرفداران زیادی دارد. اما عملکرد سیستم توربو کولرگازی چگونه رضایت بالای مصرف کنندگان را جلب کرده است؟

نحوه عملکرد سیستم توربو کولر گازی

تقریبا تمامی کولر گازی‌ها دارای قبلیت توربو می‌باشند. اگر شما دارای کولر گازی هوشمند با فناوری های نسل جدید  هستید، به کنترل و پنل کولر گازی خود دقت کنید به احتمال زیاد این گزینه را خواهید دید. در حالت توربو کولر گازی چه به صورت سرمایشی و چه به صورت گرمایشی بدون در نظر گرفتن دمای محیط به مدت نیم ساعت کار خواهد کرد. پس از 30 دقیقه کولر گازی به صورت خودکار از حالت توربو خارج شده و به حالت خودکار و معمول خود بازمی‌گردد.

اهمیت قابلیت توربو چیست؟

سیستم توربو اسپیلت اهمیت زیادی در ایجاد سرمایش یا گرمایش سریع محیط دارد. به طور مثال شما برای مدتی بیرون از خانه بوده‌اید و در این مدت کولر خاموش بوده است. قطعا بعد از بازگشت به خانه، دمای محیط خیلی سرد و یا خیلی گرم است. اگر بخواهید طبق معمول دمای خانه را تنظیم کنید، زمان زیادی طول میکشد  اما با استفاده از قابلیت توربو در زمانی کوتاه کولر گازی با قدرت زیادی کار کرده و دمای محیط خانه تنظیم می گردد.

 

سیستم توربو در کولر گازی در مقایسه با سیستم اینورتر

در سیستم توربو کولر گازی دمای محیط سریع‌تر به حد مطلوب می‌رسد و نیازی نیست که کمپوسور کولر گازی به طور مداوم خاموش و روشن شود . در سیستم و فناوری اینورتر که شباهت زیادی با سیتم توربو دارد، کولر گازی استارت اضافی نمی‌زند، و از گازی استفاده شده که راندمان بهتری دارد. از این رو کولر گازی مصرف انرژی کمتری خواهد داشت. البته در نظر داشته باشید قیمت کولر گازی‌های اینورتر نسبت به کولرهای قدیمی، کمی بیشتر است. با این سیستم مصرف انرژی حدود 70 در صد کاهش می‌یابد.

چگونه حالت توربو کولر گازی را فعال کنیم؟

اگر کولر گازی شما نسل جدید بوده و قابلیت توربو را پشتیبانی می‌کند، اگر به کنترل دستگاه خود دقت نمایید، دکمه‌ای با نام turbo خواهید دید. با فشردن این دکمه حالت توربو کولر گازی فعال می‌گردد. با فعال شدن حالت turbo اسپیلت، دستگاه با قدرت زیادی از حداکثر انرژی خود استفاده می‌کند. البته در نظر داشته باشید استفاده زیادی از این قابلیت باعث می‌شود که مصرف انرژی بالا رفته در نتیجه شما مشمول هزینه بیشتری شوید.

چگونه دمای محیط را با کولر گازی سریع خنک کنیم؟

برای آنکه دمای محیط را در زمانی بسیار کوتاه خنک کنید، بهترین گزینه برای شما استفاده از قابلیت توربو کولرگازی است. همانطور که گفته شد قابلیت سرمایش سریع کولر گازی ویژگی‌های زیادی دارد و رضایت بسیاری از مصرف کنندگان را به خود جلب کرده.

سیستم اسلیپ sleep کولر گازی چیست؟

بر خلاف سیستم‌ توربو که کولر گازی و فن آن به سرعت و با قدرت تمام کار می‌کند تا دمای محیط را به حد مطلوب برساند، در حالت اسلیپ کولر گازی با قدرت کمتری کار خواهد کرد. البته منظور از قدرت کمتر، ایجاد صدای کمتر است که توسط فن تولید می‌گردد. همچنین این سیستم مصرفی انرژی را تا حدی زیادی کاهش می‌دهد.

کدام حالت کولر گازی بیشترین قدرت و پرتاب باد را دارد؟

اگر می‌خواهید که کولر گازی شما پرتاب باد زیادی به دمایی بسیار مطلوب داشته باشد و از کم شدن پرتاب باد کولرگازی دل خوشی ندارید، می‌توانید از سیستم توربو استفاده نمایید. همانطور که قبلا گفته شد، این سیستم حدود 30 دقیقه با حداکثر توان و قدرت کار می‌کند و پس از آن به صورت خودکار به حالت اولیه باز می‌گردد. اگر کولر گازی شما این قابلیت را پشتیبانی می‌کند، تنها با فشردن دکمه turbo می‌توانید از آن استفاده نمایید.

 

دکمه توربو turbo در کنترل کولرگازی چه کاری انجام میدهد؟

در کنترل های کولر گازی همیشه تعدادی دکمه و جود دارد که ما را سر در گم میکنند و یکی از آن دکمه ها دکمه توربو میباشد که ما در این پست قصد معرفی این دکمه و کارایی های آن را به شما داریم.

درحالت توربو درحین سرمایش و گرمایش کمپرسور برای مدت ۳۰ دقیقه بدون توجه به دمای محیط کارخواهد کرد. بعد از مدت ۳۰ دقیقه دستگاه از حالت توربو خارج شده و به حالت نرمال برمیگردد. دراین حالت بیشترین پرتاب باد توسط فن صورت می پذیرد. این قابلیت به منظور ایجاد تسریع در خنک شدن محیط دلخواه شما در کولرها گذاشته شده است

درحالت توربو درحین سرمایش و گرمایش کمپرسور برای مدت ۳۰ دقیقه بدون توجه به دمای محیط کارخواهد کرد. بعد از مدت ۳۰ دقیقه دستگاه از حالت توربو خارج شده و به حالت نرمال برمیگردد.

دراین حالت بیشترین پرتاب باد توسط فن صورت می پذیرد. این قابلیت به منظور ایجاد تسریع در خنک شدن محیط دلخواه شما در کولرها گذاشته شده است

 دکمه TURBO در کولرگازی اسپیلت 

 

کولر گازی جنرال گلد 

کولر گازی ال جی

کولر گازی پرتابل 

کولر گازی ایستاده