آنچه باید در مورد کولرگازی بدانیم

فیلتر های موجود در کولر گازی کدامند؟

فیلترهای موجود در کولر گازی به دو دسته اصلی تقسیم می شوند:

  • فیلترهای پیش تصفیه: این فیلترها ساده ترین نوع فیلتر هستند و می توانند ذرات معلق بزرگ مانند مو، گرد و غبار، و حشرات را از هوا حذف کنند.
  • فیلترهای تصفیه کننده: این فیلترها ذرات معلق کوچکتر مانند دود، بو، و آلاینده های آلی را از هوا حذف می کنند.

فیلترهای پیش تصفیه معمولاً از موادی مانند فلز، پلاستیک، یا کاغذ ساخته می شوند. این فیلترها قابل شستشو یا تعویض هستند.

فیلترهای تصفیه کننده نیز انواع مختلفی دارند که هر کدام دارای مزایا و معایب خاص خود هستند. برخی از این فیلترها عبارتند از:

  • فیلتر تصفیه یون های فعال: این فیلترها با استفاده از یون های فعال، ذرات معلق کوچکتر مانند دود، بو، و آلاینده های آلی را از هوا حذف می کنند.
  • فیلتر کربن فعال: این فیلترها با استفاده از کربن فعال، ذرات معلق بسیار کوچک مانند ذرات معلق با قطر کمتر از 2.5 میکرومتر (PM2.5)، دود، بو، و آلاینده های آلی را از هوا حذف می کنند.
  • فیلتر HEPA: این فیلترها از یک لایه نازک از الیاف مصنوعی ساخته شده اند که می توانند تا 99.97% از ذرات معلق با قطر کمتر از 0.3 میکرومتر (PM0.3) را از هوا حذف کنند.
  • فیلتر تصفیه UV: این فیلترها با استفاده از اشعه ماوراء بنفش، میکروب ها و باکتری ها را از هوا حذف می کنند.

در حال حاضر، اکثر کولر گازی های موجود در بازار دارای فیلتر پیش تصفیه هستند. برخی از کولر گازی ها نیز دارای فیلترهای تصفیه کننده مانند فیلتر کربن فعال یا فیلتر HEPA هستند.

انتخاب نوع فیلتر کولر گازی به عوامل مختلفی مانند میزان آلودگی هوا در منطقه ای که کولر گازی در آن نصب می شود، نیازهای افراد ساکن در آن منطقه، و بودجه افراد بستگی دارد.